Τετάρτη, 15 Σεπτεμβρίου 2010

στα ενδότερα της συρταριέρας

στο προηγούμενο ποστ.. νέος φίλος. βλέποντας το βιντεάκι με τη συρταριέρα της diVa.. διατύπωσε κάποιες απορίες.. που θα δοκιμάσω να τις λύσω..

η ερώτηση ήταν.. πως προκύπτουν οι θέσεις των οδηγών..

υπάρχουν 2 λύσεις





και στις δύο.. σημαδεύουμε στο πλαϊνό. το πάχος του πάτου κάτω και των τρεσσών πάνω..
διαιρούμε το ύψος (Α)(ας πούμε 80 εκ.) δια του πλήθους των συρταριών (4 στο σχέδιο) και βρίσκουμε το ύψος του κάθε κούτελου (Β)(20 εκ. για το παράδειγμά μας)..
σημειώνουμε στο πλαϊνό τα σημεία που τελειώνουν τα κούτελα..
ακούμπάμε έναν οδηγό στο κάτω μέρος ώστε να μην ακουμπά στον πάτο..
βάζουμε και το στέλεχος του συρταριού και τσεκάρουμε ότι απέχει 3-4 χιλιοστά από το σημάδι του πάτου.. μετράμε την απόσταση από το κάτω μέρος του πλαϊνού ως το κέντρο των τρυπών του οδηγού.. συνήθως επαρκούν 3,5 εκατοστά..
μετράμε από το σημείο που πατά το συρτάρι στον οδηγό ως το πάνω μέρος του κάτω κούτελου (Ε) (θα είναι κάπου 17,5-18 εκ. για το παράδειγμά μας για τους περισσότερους οδηγούς της αγοράς)
βγάζουμε τον οδηγό.. τραβάμε γραμμή 3,5 εκατοστά από το κάτω μέρος του πλαϊνού. εδώ ξεκινά η διαφοροποίηση..

στην πρώτη λύση
μετράμε (Β) προς τα πάνω και τραβάμε τη γραμμή του δεύτερου οδηγού.. στο Β+3,5 δλδ.. (20+3,5=23,5 εκ. από το κάτω του πλαϊνού στο παράδειγμά μας)..
και προχωράμε ανα (Β)(20 εκ.)..
δηλαδή στον τρίτο από κάτω.. στο (2ΧΒ)+3,5 ((2Χ20)+3,5=43,5)..
και στον τέταρτο (πρώτο από πάνω) (3ΧΒ)+3,5 ((3Χ20)+3,5=63,5)..
βάζουμε έναν οδηγό στη θέση του πρώτου που σημειώσαμε.. βάζουμε το στέλεχος του συρταριού.. έτσι ώστε το ροδάκι του να είναι πάνω από το ροδάκι του στελέχους του κουτιόυ.. όπως θα γινόταν αν θέλαμε να βάλουμε το συρτάρι στο κουτί..
μετράμε την απόσταση (Δ) από το σημείο που πατά το συρτάρι στον οδηγό μέχρι κάτω μέρος της τρέσσας.. (κάπου 14 εκ. στην περίπτωσή μας ανάλογα με τον οδηγό)..
τσεκάρουμε ότι το (Δ) είναι μικρότερο από το (Ε).. αλλιώς έχουμε κάνει κάπου λάθος..
έτσι έχουμε (Δ) το ύψος του συρταριού.. και (Δ)-8 χιλιοστά το πλάτος των πλαϊνών των συρταριών (13,2 στην περίπτωσή μας)
αυτή η μέθοδος προσφέρει ίδια συρτάρια όσον αφορά τη θέση του κούτελου σχετικά με το συρτάρι αλλά χάνουμε 2-3 εκατοστά από το ύψος των συρταριών..

στη δεύτερη λύση
σημαδεύουμε τη θέση του δεύτερου οδηγού.. στο (Β)+3 από κάτω (23 εκ. στην περίπτωσή μας).. (ώστε να έχει 1-2 εκ. αέρα ο οδηγός του δεύτερου από το κούτελο του πρώτου ανάλογα με τον οδηγό)..
τη θέση του τρίτου στο (2Χ(Β)+3.. (43 εκ. στη περίπτωσή μας)..
και του τέταρτου (πρώτου από πάνω).. στο (3ΧΒ+2).. (62 εκ. στην περίπτωσή μας)..
βάζουμε τον πάνω οδηγό στη θέση του στο πλαϊνό. βάζουμε το στοιχείο του συρταριού γερμένο προς τα κάτω όπως στο κάτω σχήμα.. και μετράμε το αντίστοιχο (Δ) (κάπου 17,5-18 εκ. θα βγεί στην περίπτωσή μας.. το συγκρίνουμε με το (Ε)(είπαμε κάπου 17,5-18 εκ.).. κρατάμε το μικρότερο.. και αφαιρούμε γύρω στο ένα εκατοστό αέρα.. (Ε)ή (Δ)-1.. το ύψος του συρταριού.. αφαιρούμε και τον πάτο 8 χιλιοστά.. κι έχουμε το πλαϊνό του συρταριού.. (Ε) ή (Δ)-1,8 εκ. .. στην πράξη βγαίνει το πλαϊνό του συρταριού το ύψος του κούτελου (Β)-4 εκ. (20-4=16 στην περίπτωσή μας..


αυτά για την ώρα.. ελπίζω να έγινα κατανοητός.. μη ντραπείτε να ρωτήσετε αν δε καταλάβατε κάτι..

9 σχόλια:

Ειρήνη είπε...

έτσι τυχαία μπήκα εδώ και αμέσως μου δημιουργήθηκε μια ερώτηση.

να μου πεις, τι δουλειά έχω εγώ με τα ξυλουργικά;
ε, όσο να 'ναι.. κάποια απορία θα 'χω κι εγώ η μισο-ξανθιά.. χαχα

βασικά είδα το σχέδιο που έκανες και αμέσως το μυαλό μου πήγε ένα συρτάρι στην κουζίνα μου που χαλάρωσαν τα πλαϊνά (από τη μια μεριά είναι ελεύθερο, γι' αυτό) και τώρα δεν το κρατάνε οι οδηγοί (έτσι λέγονται;) - πέφτει προς τα κάτω και εφάπτεπται με το απο κάτω του.. εντάξει, δεν φταίει το καημένο το συρτάρι, εγώ φταίω που το φόρτωσα με μπαχαρικά (καθότι επίδοξη μαγείρισσα τρομάρα μου χαχααχα) και από το βάρος χαλάρωσαν τα πλαϊνά..

για πες μου λοιπόν εσύ που είσαι ειδικός, μπορώ να κάνω κάτι με την περίπτωσή μου; :)
(του συρταριού ντε, γιατί εγώ είμαι χαμένη υπόθεση ούτως ή άλλως!)

koulpa είπε...

xaxa ειρήνη μου
καλώς ήλθες κι εδώ :):)
ε τα μπαχαρικά δεν είναι και τόσο βαριά.. συνήθως τα μαχαιροπήρουνα καταπονούν περισσότερο τα συρτάρια.. :):)
από την περιγραφή σου δεν καταλαβαίνω ακριβώς το πρόβλημα.. όταν χαλαρώνει το πλαινό του συρταριού.. μάλον σφινώνει παρά πέφτει.. όταν χαλαρώνει το πλαινό του κουτιού.. ή η σύνδεση του οδηγού με το κουτί συνήθως πέφτει.. αν έχεις τη δυνατότητα στήλε μερικές φωτογραφίες με το συρτάρι ανοιχτό από διάφορες γωνίες.. σχετικά κοντινές.. στο koulpa2@gmail.com.. και θα τη βρούμε την λύση.. αν δε τα καταφέρεις.. μπορώ να το δω από κοντά.. όταν βρεθώ στη περιοχή σου και να το λύσουμε σίγουρα.. :):)
καλημέρα και καλή εβδομάδα :):)

Ειρήνη είπε...

καλημέρααααα! :)

ερμ.. ναι, το πλαϊνό του κουτιού εννοούσα, λάθος διατύπωση (και δεν ξέρεις πόσα μπαχαρικά έβαλα εκεί μέσα, γι' αυτό το λες χαχα) - είναι και από μελαμίνη τα συρτάρια που δεν τη θεωρώ και τόσο ανθεκτική, πρέπει να έχουν και πολλά χρόνια που τοποθετήθηκαν, οπότε καταλαβαίνεις..

θα προσπαθήσω πάντως να βγάλω φωτογραφίες, μάλλον το σ/κ γιατί μέσα στην εβδομάδα αδύνατον.. βασικά δε θέλω χμμ.. ξέρεις, ολόκληρη μελέτη χεχε:) απλά αν γενικά υπάρχει (εύκολη) λύση γι' αυτό το προβληματάκι, αλλιώς θα αφήσω, δεν τρέχει και τίποτα, δεν πολυφαίνεται :)

καλή εβδομάδα koulpa μου :))

arcoudas68 είπε...

Καλησπέρα coulpa, επανέρχομαι με μερικές απορίες. Όταν μετράς 20+3,5 μετράς το κέντρο των τρυπών του οδηγού,ή το κάτω μέρος του οδηγού.Ποια διαφορά υπάρχει ανάμεσα στη συρταριέρα της κουζίνας και στη συρταριέρα μιας ντουλάπας όταν βρίσκεται εσωτερικά. Πόσο καλύτερα είναι τα βακελιτικά πορτάκια από τη μελαμίνη. Υπάρχει κάτι καλύτερο αλλά όχι ιδιαίτερα ακριβό. Ίσως βάλω την κουζίνα ενός φίλου και ψάχνω τις καλύτερες λύσεις.

koulpa είπε...

arkoudas68
καλώς τον και πάλι.. :):)
πάντα μετράμε το κέντρο της βίδας.. είναι ακριβέστερο.. :):)
μια συρταριέρα είναι ίδια όπου κι αν τη βάλεις.. αναπροσαρμώζεις τις διαστάσεις.. για την κουζίνα μια και το ύψος του κουτιού είναι 72-72,5 εκ. τα κούτελα είναι συνήθως.. από πάνω προς τα κάτω
12-15-15-15-15 ή
12-15-15-30 ή
12-30-30 στα ελληνικά

στα ιταλικά
18-18-18-18 ή
18-18-36 ή
36-36

στην κουζίνα υπάρχουν πολλές λύσεις.. πλαστικά.. μεταλικά πλαινά απλά.. μεταλικά πλαστικά με οδηγό με αμιρτισέρ που κλήνει μόνος όσο κι αν το χτυπήσεις.. ότι πληρώνεις πέρνεις..

ο βακελίτης έχει την καλήτερη τιμή προς απόδοση.. και είναι και το μακροβιότερο υλικό.. μια δρύινη που έκανα πριν 17 χρόνια.. που πήγα να κάνω μιά αλλαγή.. τη βρήκα σε άριστη κατάσταση.. αλλά είναι και θέμα χρήσης..

α ωραία.. αν θέλεις στήλε μου ένα σκαρίφμα του χώρου και των λύσεων που σκέυτεσαι μήπως σε βοηθήσω στην αποφυγή σφαλμάτων που έχω κάνει ήδη.. και στην ανάλυση των ηλικών.. μπορούμε να το κάνουμε και ποστ μ΄πως βοηθήσουμε και κάποιον άλλον.. :):)
περιμένω νέα σου :):)
την καληνύχτα μου :):)

kyr είπε...

Φίλε koulpa, είμαστε κι άλλοι που γουστάρουμε την ξυλουργική και ασχολούμαστε έστω και ερασιτεχνικά. :)
Γι'αυτό γράφε, γράφε...

Προχτες έβγαλα τα μέτρα για ένα απλό κομοδίνο λευκής μελαμίνης με δύο συρτάρια και φυσικά ένα τουλάχιστον λάθος το έκανα! Υπολόγισα μικρούς τους πάτους των συρταριών! Και το έχω ξαναπάθει αυτό αλλά μυαλό δεν έβαλα. Γι'αυτό η συμβουλή μου είναι να ζωγραφίζετε (απλά σχέδια με το χέρι) τις προσόψεις και κατόψεις σημειώνοντας πάνω τους τα μέτρα. Αν είχα κάνει την κάτοψη του συρταριού θα την είχα γλυτώσει.

Anyway, το προηγούμενο project μου ήταν μια συρταριέρα περίπου στα μεγέθη αυτής που έχεις ποστάρει και χρησιμοποίησα τους κλασσικούς απλούς άσπρους οδηγούς συρταριών.
Με σπαζοκεφάλιασαν τα μάλα οι υπολογισμοί που χρειάζονταν και κατέληξα να τους βάλω αρχίζοντας από τον κάτω-κάτω ακουμπώντας τον τελείως στον πάτο αλλά με μια μικρή γωνία (μπαταρισμένο 2-3μμ) ώστε να τρέχει μόνο του μέσα το συρτάρι σπρώχνωντας το λίγο στην αρχή. Δούλεψε καλά το κόλπο, χωρίς να αφήνει χαραμάδες στις προσόψεις.
Οι υπόλοιποι μπήκαν φυσικά αυστηρώς παράλληλα με τον πρώτο αλλά οι αποστάσεις δεν ήταν ιδιαίτερα κρίσιμες (δεν τις άφησα και στη τύχη βέβαια) και αυτό γιατί τις προσόψεις τις έβαλα στο τέλος αρχίζοντας από την κάτω-κάτω και βάζοντας ρετάλια 4μμ κόντραπλακέ για κάθε επόμενη.
Το τελευταίο τιπ που έμαθα εμπειρικά έιναι ότι θέλει 11.5μμ κενό σε κάθε πλευρά για τους οδηγούς.

Περιμένουμε τη συνέχεια της συρταριέρας και αν έχεις όρεξη να μας πεις κανένα μυστικό για τις καβίλιες...
(Το κομοδινάκι θα είναι το πρώτο που θα κάνω με καβίλιες.)

koulpa είπε...

xaxa φιλτατε kyr
καλώς ήλθες :):)
αλήθεια γιατί επέλεξες αυτό το ποστ να σχολιάσεις κι όχι το επόμενο.. με κίνδυνο να μη σε πάρω χαμπάρι; :):)
χαχα όσο υπάρχει κάποιος που ρωτά.. απαντώ.. :):)
ναι βασικό αυτό.. και μετά από 30 χρόνια διαφόρων ειδών κατασκευές.. πάντα κάνω ένα καρίφιμα.. μπορεί να μη τα απολήφει αλλά κάποια λάθη τα προλαβαίνεις.. :):)
ο καθένας βρίσκει τον τρόπο του.. οι συμβουλές μου είναι για να ενθαρήνουν αυτούς που δσκολεύονται να ξεκινήσουν.. :):)
μια χαρά το χηρήστικες το θέμα.. μονη διαφωνία το κενό των οδηγών.. στις οδηγίες τοποθέτησης δίνουν -26 (-13 από κάθε πλευρά)αλλά λόγω της συχνής ανακρίβιας στο κόψημο.. μερικές φορές δεν έφτανε.. εγώ εδώ και 20 χρόνια αφαιρώ 27 από το εσωτερικό (13,5 σε κάθε πλευρά).. αν το λάθος είναι προς τα κάτω.. μπορείς πάντα να βάλεις κάποια ροδέλα ή κάποιο κοντραπλακεδάκι για να μικρίνεις τον αέρα.. ενώ αν το λάθος είναι πρός τα πάνω.. πρέπει να ξανα κόψεις τα συρτάρια.. :):)
η συρταρίερα της diva τελειωσε στα 3 εκείνα ποστ.. τώρα χροστώ στον φίλο arkouda68 μια συρταρίερα ντουλάπας εσωτερική.. που είναι μια απλή σρταριέρα με μικρές διαφοροποιήσεις.. :):)
για τις καβίλιες.. θα κάνω ένα ποστ αμέσως μετά.. αν έχεις κάτι συγκέκριμένο και επήγον να ρωτήσεις μη δυστάσεις.. :):)
γενικά αποφεύγω τις καβίλιες.. έχουν μια μονημότητα που δε μου ταιριάζει.. πρωτιμώ τις βίδες.. θέλω να μπορώ να αποσυναρμολογώ ότι κατασκευάζω.. για διευκόλυνση μετατροπών ή επισκευών στο μέλον.. :):)
την καλησπέρα μου :):)

kyr είπε...

koulpa, έχεις δίκιο για το κενό. Κοίταξα τις σημειώσεις μου και όντως σύνολο 27mm αφήνω και έγω. Τώρα γιατί θυμόμουν 11.5, άγνωστο...
Μέχρι τώρα με νοβοπανόβιδες Φ3,5 συναρμολογώ τις 16άρες μελαμίνες, αν και στην αρχή, από φόβο μηπως δεν είναι αρκετές, έβαζα και κόλλα - κάτι που το ξεπέρασα γρηγορα.
Τις καβίλιες και έγω πρώτη φορά θα τις χρησιμοποιήσω, για δοκιμή σε αυτό το κομοδινάκι που δεν θα με πειράξει και πολύ αν κάνω λάθος, 25ευρώ μου στοίχισαν τα υλικά.

koulpa είπε...

xaxa kyr
επιμένεις εδώ :):)
ωραία το λύσαμε το θέμα των οδηγών.. όλα γίνονται με τα νούμερα.. κι αυτό επιμένω όλα να είναι γραμμενα κάπου.. :):)
θα κάνω ένα ποστ λοιπόν για τους επικρατέστερους τρόπους σύνδεσης επιφανιών.. :):)
σαν προκαταβολή για να μη περιμένεις.. εγώ όταν το έκανα.. σε περίπτώσεις που δεν ήθελα να φαίνονται βιδες.. σημάδευα προσεχτικά.. βάζοντας κάτω το κομάτι που καβαλά (συνήθως πλαινό) και πάνω το κομάτι που θα τρυπηθεί στο σόκορο (συνήθως πάτος).. ευθιγραμμίζοντας τη φάτσα.. και τοποθετιμένο ένα πάχος μέσα από την άκρη του πλαινού.. με ένα ρεταλάκι σημάδευα συγχρώνως τον πάτο στο σόκορο του πάτου και στο πλαινό.. μια μια τις θέσεις των τρυπών.. μια ανα 15-20 εκ.. με ένα ρεταλάκι 8αρι σημάδευα το κέντρο.. ποντάριζα με μια βίδα στα σημάδια.. και μετά τρυπόυσα με τρυπάνι ακίδας 9χιλ για οχτάρες καβίλιες.. μια και όλο και θα κουνιθεί ιδιως στο σόκορο.. με μια χαρτοταινία ή με λίγο μπλάνκο εξασφαλίζεις το βάθος στο πλαινό.. στο πάτο τρυπάς λίγο πιό βαθειά.. βάζεις κόλα και τασφίγγεις με σφυχτήρες ή νταβίντια.. μετρόντας τη διαγώνιο ελέγχεις και ρυθμίζεις την καθετότητα.. καθαρίζεις με υγρό σφουγγάρι καλά πριν στεγνώσει η κόλα.. :):)
τώρα έχουν βγεί κάποια μεταλικά κυλινδράκια με πατούρα και ακίδα στην άκρη.. κάνεις 8αρες τρύπες στο σόκορο του πάτου.. βάζεις τα εξαρτήματα στις τρύπες.. βάζεις τον πάτο στη θέση του πάνω στο πλαινό.. τον χτυπάς να αφήσουν αποτυπόματα οι ακίδες.. και τρυπάς το πλαινό στα αποτυπόματα.. με 9αρι για το φόβο των ιουδέων.. :):)
ελπίζω να κατάλαβες αν και είναι δύσκολο χωρίς εικόνες.. αλλιώς θα περιμένεις το ποστ :):)
την καληνύχτα μου :):)